Des nouvelles de Kevin J. Anderson
Modérateurs : Estelle Hamelin, Eric, jerome, Jean, Travis, Charlotte, tom, marie.m
-
- Administrateur - Site Admin
Des nouvelles de Kevin J. Anderson
Quand il ne travaille pas sur Dune, Kevin J. Anderson développe sa propre série de SF : The Saga of Seven Sun.
Le sixième volume vient de paraître : Metal Swarm. Il nous promet un livre de "SF Epic".
Il a déjà délivré le dernier tome The Ashes of Worlds à son éditeur.
"My forte, though, has been in science fiction, so I was inspired to try a big SF series. The Saga of Seven Suns pulls together everything I love about the genre: alien races, galactic empires, mysterious ruins, incredible creatures, exotic landscapes, giant black robots ... "
Anderson said that he has loved science fiction all his life. With the Saga, he wanted to demonstrate to as large a readership as possible the true potential of the genre. "I didn't hold anything back and filled this fictional universe with as many wonders as I could possibly imagine," Anderson said.
The Saga of Seven Suns is a huge space opera that spans several galactic empires, with incredibly alien creatures and a cast of characters large enough to fill a telephone book. "It's a continuous story, almost 5,000 pages long, and I've been working on it for seven years of my life," Anderson said.
tout le papier
Le sixième volume vient de paraître : Metal Swarm. Il nous promet un livre de "SF Epic".
Il a déjà délivré le dernier tome The Ashes of Worlds à son éditeur.
"My forte, though, has been in science fiction, so I was inspired to try a big SF series. The Saga of Seven Suns pulls together everything I love about the genre: alien races, galactic empires, mysterious ruins, incredible creatures, exotic landscapes, giant black robots ... "
Anderson said that he has loved science fiction all his life. With the Saga, he wanted to demonstrate to as large a readership as possible the true potential of the genre. "I didn't hold anything back and filled this fictional universe with as many wonders as I could possibly imagine," Anderson said.
The Saga of Seven Suns is a huge space opera that spans several galactic empires, with incredibly alien creatures and a cast of characters large enough to fill a telephone book. "It's a continuous story, almost 5,000 pages long, and I've been working on it for seven years of my life," Anderson said.
tout le papier
Jérôme
'Pour la carotte, le lapin est la parfaite incarnation du Mal.' Robert Sheckley
'Pour la carotte, le lapin est la parfaite incarnation du Mal.' Robert Sheckley
-
Voilà enfin un véritable admirateur de l'œuvre de Kevin J. Anderson. Connaisseur, de surcroît.Lensman a écrit :Personnellement, je préfère toujours qd cet auteur s'occupe de ses propres créations que quand il se lance dans des pré-séquelles et autres suite de fins d'oeuvres d'autres créateurs. Ce commentaire... péremptoire ne concerne que moi.
Oncle Joe
- marc
Re: Des nouvelles de Kevin J. Anderson
Ce week-end j'avais justement le premier tome en anglais dans les mains. Et puis je me suis dit : Zut, j'attends que Bragelonne édite le cycle.Jean-Claude Dunyach a écrit :Pour info (et pub éhontée), la Saga des 7 soleils sortira chez Bragelonne d'ici quelques mois. Le premier tome (Empire caché, traduit par Laurent Genefort) est entre mes mains
Marc Le Blog science-fiction de Marc et Phenix Mag
Auteurs préférés : Banks, Hamilton, Simmons, Heinlein, Reynolds, Vance, Weber, Bordage, P. Anderson, Eddings
Auteurs préférés : Banks, Hamilton, Simmons, Heinlein, Reynolds, Vance, Weber, Bordage, P. Anderson, Eddings